Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
348

Over ons

Vanaf het begin van onze geneeskunde studie hebben we samen een tof bestaan opgebouwd in het pittoreske Utrecht met super vrienden om ons heen. Sanne heeft al een aantal reizen gemaakt. St. Maarten, School at Sea (een project waarbij ze een half jaar les heeft gehad op een zeilboot die over de Atlantische Oceaan voer) en ze heeft vrijwilligerswerk gedaan in Nepal via deelname aan  the International Award for Young People (een project met als doel jezelf te ontwikkelen door op verschillende gebieden doelen te stellen en uitdagingen aan te gaan). Johan heeft nog minder gereisd. Twee fietsvakanties naar Parijs en door Zuid-Engeland en afgelopen jaar naar Dubai! Hij is echter aangestoken door het reisvirus en we gaan er samen een prachtig jaar van maken.

Over onze reis

Nu we onze bachelor binnen hebben, zullen we volgend jaar beginnen aan onze master geneeskunde, wat een stuk drukker en stressvoller wordt met weinig ruimte voor vakanties. Naast dat we er zelf graag tussenuit willen, om ons daarna volledig op onze master te kunnen focussen, wordt het  door onze studiebegeleiders wsterk aangeraden om, als je behoefte heb om te reizen, deze dan te maken tijdens  je studie. Zo gezegd zo gedaan.

Reizen kost geld dus er moet gewerkt worden. Onze reis begint daarom met werken, niet in Nederland maar in Amerika. We kunnen daar aan de slag in de bakkerij van Sanne haar oom, gelegen in Westhampton Beach. Tussendoor zullen we  nog twee weekjes door Colombia reizen. Het plan is om half januari te stoppen met werken en het echte reizen te beginnen in Azië. De volgende landen staan op de planning: India, Indonesie, Myanmar(Birma), Nepal, Cambodia en Vietnam. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Het hangt nog een beetje af van onze indeling van Geneeskunde maar we verwachten begin augustus 2018 terug te zijn.

Bezochte landen

Wij hebben 30 landen (13%) bezocht:

Anguilla, Aruba, België, Denemarken, Dominica, Duitsland, Ecuador, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Nepal, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Portugal, Puerto Rico, Saint Kitts en Nevis, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zwitserland.