Een geweldige expeditie

2 augustus 2013 - Kathmandu, Nepal

De expeditie was helemaal super! Vanuit Banepa zijn we opgepropt in een busje naar Dhulikel gegaan, vanaf waar we zijn gaan wandelen. Via een prachtig groene omgeving, rijstvelden en bergen kwamen we aan in Namo Buddha.We hadden ontzettend veel mazzel met de blauwe lucht tijdens de trektocht. In Namo Buddha staan prachtige tempels en een heel groot boedhistisch klooster. We hebben met de monniken gegeten en s avonds hebben we gekeken hoe ze debateerden. Dit is niet zoals bij ons het debatteren maar meer een overhoring van de teksten die ze uit hun hoofd leren. :s ochtends mochten we het ochtendgebed bijwonen. Geweldig mooi!  We kregen tijdens het ontbijt boterthee. Ik geloof niet dat ik ooit zo iets vies heb gehad. Het is werkelijk boter met water en zout. De rest van de expeditiedagen waren ook geweldig mooi en het was balen dat de drie nachten snel voorbij waren.
Na een nacht bijkomen in Kathmandu zijn we vertrokken naar Mainapokhari. Dit was een lange busrit van acht uur met de lokale bus, maar de tijd vloog voorbij door de prachtige omgeving. Ze rijden hier wel heel wild, maar gelukkig ging het allemaal goed.