Dominica

17 december 2011

Dominica:

13-12 zijn we aangekomen in Dominica. Wat een plaatje! We vaarden langs de kust en zagen de bergen, palmbomen, strand en kleurijke huisjes. Eenmaal voor anker, hebben we heerlijk gezwommen en genoten van het uitzicht en de zee. Later in de middag ben ik met een groepje aan land gegaan. Wat een pracht! We zijn door de straatjes gelopen en daarna hebben we nog gezwommen. De kleuren, de muziek en de mensen die vrolijk en relaxt een praatje kwamen maken, maakten mij helemaal vrolijk. ’s Avonds zijn we naar een vriend van de kapitein gegaaan en daar hebben we gebarbecued. We zijn er heen gebracht in jeeps, waar we dan achterin zaten. Dat was echt gaaf! De volgende dag zijn we naar de Indianen gegaan. Dat was leuk om te zien, maar het was behoorlijk op toerisme gericht. Daarna hebben we echter met een gids in kano’s op een rivier gevaren. Dat was super mooi en interessant. De gids vertelde van alles en we kwamen langs meerdere plekjes waar Pirates of the Caribian 2 is opgenomen. ’s Avonds zijn we naar de hoofdstad, Roseau gevaren. De vijftiende gingen we op weg naar de Boiling Lakes. Met busjes gingen we naar het beginpunt en daar gingen we al snel de rimboe in. Echt super mooi! De mensen noemen Dominica hier ‘the Paradise’ en daar kan ik me goed in vinden. De tocht was best zwaar, maar heel mooi. De Boiling Lakes zelf waren door alle damp moeilijk te zien. Maar het was vet om een meer te zien dat echt kookte. We hebben zelfs nog een aantal eieren gekookt! Op de terugweg hebben we in warme baden gezwommen. Dat was echt genieten tussen al die natuur. Helemaal onderaan hebben we nog in een ijskoude grot gezwommen. Deze was super lang en we zijn naar binnen gezwommen op weg naar de waterval. Het was een heerlijke verkoeling na de tocht. Toen we weer op de boot waren hadden de kapitein en de kok een heerlijke maaltijd klaarstaan, waar we dan ook echt aan toe waren. Morgen vertrekken we naar Martinique om de post op te halen en dan door naar Bonaire!!

1. Nikki:
    Hoi Sanne
    is het leuk daar? Ik vind het echt leuk om te lezen wat je allemaal schrijft en wat je allemaal meemaakt :)
    Xx
  2. Frans De Keijzer:
    jeetje sanne,
    wat een mooie verhalen! en die vis in je bed, ha ha.
    we blijven je volgen en veel plezier verder.
    liefs, ina
  3. Jan en janneke:
    18 december 2011
    Dikke winterkusjes van Jan, Janneke en de meisjes!
  4. Hans Jorna:
    18 december 2011
    Sanne, waarschijnlijk heerlijk om weer aan land te zijn en daar van die mooie trips te maken en de plaatselijke cultuur en natuur te ervaren. Wij zitten momenteel in Mendoza, Argentinie, en kijken vooruit naar de cruise in Florida en de Caribean en vooral om al die familieleden weer te ontmoeten.
    Fijne tijd nog
    Hans en Renee
  5. Wilma Bruins:
    Ha die Sanne,
    Wat heerlijk om je verhalen weer te lezen. Ik hoop dat je op de eilanden meer tijd hebt om te mailen en contact met je familie en vrienden te hebben. Skype en zo. Wij kijken in ieder geval iedere keer uit naar je leuke en enthousiaste verhalen. Je schrijft geweldig. Doorgaan hoor! Tante Wilma
  6. jantine gertjan jordi mats holterman:
    19 december 2011
    Lieve Sanne, dit nemen ze je niet meer af wat je in zo korte tijd al hebt meegemaakt!!! Jordi en Mats maar ploeteren op school en toetsen maken, woensdagavond gaan ze een kerst reis maken in het park, Jordi heeft een rol als herant van keizer Augustus(juf Linda) en Mats is een wijze... zie je het al voor je. op school zijn heel veel pakken genaaid (ik mocht natuurlijk ook aan de slag) Mis je de kou al een beetje?? Jij lekker in je korte broek en hemdje heeeerlijk. Vrijdag begint de kerstvakantie voor de boys en vanaf januari gaan we scholen bezoeken voor Jordi, hij heeft er nu al zin in. Lieve Sanne heel veel plezier de komende weken. Hele gezellige kerst en een super 2012. liefs Jantine Gertjan Jordi en Mats
  7. Michelle:
    19 december 2011
    Wouuuuw wat ben ik toch jaloers op je! Nog veel plezier Sanne! X Michelle.
  8. jantine gertjan jordi mats holterman:
    28 december 2011
    Hee Sanne, hier een kort berichtje over je lieve poes Milou; het gaat erg goed met haar, wat een lief beestje is het, ze is lekker dik (komt door het wintervachtje) dat had onze poes ook! grappig om te zien. Je krijgt een dikke knuffel van haar..... liefs jantine
  9. Tiene de Rek:
    29 december 2011
    Hoi Sanne,

Wat een geweldige avonturen! Heerlijk om te lezen.

Je geniet volop en prachtig dat je ouders dit zo steunen. Respect!

Veel plezier!
    hartelijke groet, Tiene
  10. Lucienne:
    31 december 2011
    Hoi Sanne! Op deze laatste dag van 2012 denken we in Meppel aan jou, en aan Menno en jullie ouders die ook verder van ons weg zijn. Volgens Bob waren ze nog in New York, zijn ze straks op Times Square?? Ga met veel plezier het oude jaar uit en sprankelend het nieuwe jaar in!
    Veeeeeeeeeel liefs van ons voor jou en al je zeilgenoten, geniet met z'n allen! Lucienne, Arnoul, Evita Bob en Lisa.
  11. Marlies:
    5 januari 2012
    Hoi Viswijf van nummer 5, vanavond heb ik alles gelezen wat je tot nu toe geschreven hebt, voor de krant en in je eigen reisverhaal. Geweldig, alles bij elkaar! Dat verhaal van die vis slaat alles.
    Met Kerst hebben we - zoals beloofd - de kaars gebrand die we gewonnen hadden met de loterij. Leuk om op dat moment aan jou te denken. Ben benieuwd waar je toen zat. Het zal een aparte ervaring geweest zijn om die dagen en ook Oud en Nieuw met anderen dan je familie door te brengen. Veel plezier met zijn allen en bak maar lekkere broden voor elkaar! Liefs van Koos en mij.
  12. Rolf Enting:
    10 januari 2012
    Hoi Sanna,
    Leuk om je foto's te bekijken en je verhalen te lezen! Een vraag, sport je wel genoeg ;)?
    Sportieve Groet,
    Rolf Enting
  13. Finette Donker:
    12 januari 2012
    Hallo Sanne,
    Ik vind het erg leuk om jouw verhalen te lezen. Je maakt wel heel veel mee hoor. Demi is wel een beetje (...eigenlijk iets meer dan een beetje) jaloers op jou. Nog een hele leuke reis en ik wacht weer op je volgende belevenissen.
    Groetjes Finette