Tussentijds verslag.

16 november 2011

Omdat Sanne zelf nog geen internet heeft op zee, hebben wij de berichtjes van de zeemail op haar log gezet. We wachten op bericht vanuit Tenerife. Marit en Vincent

Woensdag 16 november 2011

Gisteren hebben we heerlijk in een baaitje gelegen. Nadat het werk was gedaan zijn we naar het strand gezwommen om daar te BBQ-en. Dat was lekker bijkomen van de eerste 'leg'.

Dinsdag 15 november 2011

School at Sea is gearriveerd in Tenerife. Hier staat ze even druk programma te wachten met onder andere de beklimming van de Teide en de eerste toetsen die door de docenten thuis zijn opgestuurd.

Maandag 14 november 2011

Bij de meteorologielessen hebben we uitgezocht waarom we steeds wind tegen hebben. Dat komt omdat er bij jullie zoveel hogedrukgebieden zijn. Nu is de wind gelukkig wel al iets gedraaid en kunnen we lekker zeilen. We hebben hier nu een lekker zonnetje dus de Spaanse les wordt in korte broek gegeven. Nog 145 NM en dan zijn we op Tenerife!

Vrijdag 11 november 2011

Lieve thuisblijvers,  jammer genoeg hebben we nog tegenwind. Gelukkig schijnt de zon vandaag en is er minder wind en daardoor ook minder last van de deining en de golven.  Af en toe een paar dolfijnen, Spaanse les na de wacht en slippers in plaats van zeillaarzen!!! Tevens leren we het schip te varen; van koken tot de meteo lessen en opruimen blijft een beetje een probleem..  Tot snel live aan de telefoon vanaf Tenerife

Woensdag 9 november 2011

Met windkracht 6/7 en een onrustige zee bonkten en slingerden we gisteren dat het een lust was. Dat betekent veel vasthouden, veel omgevallen dingen opruimen, maar ook heel veel lol. Van actief een Spaanse les houden, of zelfs een opruimdag instellen is geen sprake op dergelijke momenten. Zeeziekte slaat weer even toe bij enkelen en enige vermoeidheid is van de gezichten af te lezen. De spirit is in alle wachtploegen overigens onverminderd goed; de leerlingen hingen met klimgordel aan over de reling om met de handen in het water te komen. Ze werden natuurlijk kletsnat, maar de lol was er niet minder om.

De wind blijft maar uit het zuiden komen en dus motoren we door. We hebben hoop op gunstiger wind, zodat we kunnen zeilen. Daar zien we naar uit.

Dinsdag 8 november 2011

We liggen te steken op 40 09 5 NOORD 09 35 7 WEST. Even een frontje van windkracht 6 à 7 op de neus, dus niks ‘Portugeese Noord’ (zo heet de Noordenwind die nu normaliter langs Portugal waait). De jongeren gaan uit hun dak en zijn nat tot op de onderbroek! We hebben nog maar 1 zeezieke geteld, dus we kunnen zeggen dat ze goed ‘ingeslingerd’ zijn. We kijken reikhalzend uit naar het nieuwe weerbericht...

Zaterdag 5 november 2011

De Regina Maris is met het lopende windje super snel de Golf van Biskaje overgezeild. Inmiddels liggen ze voor de kust van Spanje, net noord voor Vigo.
Spaande invloeden zullen aan boord goed te merken zijn… De Spaanse les is bij School at Sea namelijk de eerste les die gelijk vanaf dag 1 start. Alle voorwerpen aan boord krijgen een sticker met daarop de Spaanse naam. De leerlingen maken inmiddels de eerste zinnen. Tenerife here we come!

Vrijdag 4 november 2011

De wind is eindelijk gunstig voor bemanning van de Regina Maris. Onder vol zeil met de Noorderwind varen ze Biscaye in.
De eerste kennismaking met grootwater voor de leerlingen en leraren. Nu maar hopen dat niet iedereen zeeziek wordt.
We zijn heel benieuwd naar de eerste berichten!

1. Iris Roorda:
    14 november 2011
    Superleuk!! Wij (Loes, Hilko, Thecla en ik) vinden het allevier heel leuk om te lezen hoe jij het hebt. Ook zijn we allemaal echt verschrikkelijk jaloers op je!
    xxx-jes en veel plezier
  2. Hans Jorna:
    14 november 2011
    Senne
    Leuk weer wat van je te horen. Ik vermoedde al dat het uploaden van je reislog niet zo gemakkelijk zou gaan met zoveel studenten aan boord of hebben jullie allemaal gelijkertijd toegang tot internet.
    Veel plezier in Tenerife en succes met je Spaans.
    Buenos Dias
    Hans en Renee
  3. Jan en janneke:
    15 november 2011
    Hallo,

Heb je je bikini al aan en lig je al op het strand?
    Je staat weer in de Meppeler Courant met een uitgebreid verhaal over je avontuur. Leuk hoor!

Veel liefs van ons 4en