Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
371

Over mij

Ik heb het reizen helemaal te pakken. Het reisvirus gekregen met School at Sea, uitgebreid na mijn eerste keer in Nepal en nu een jaar op pad (waarvan een half jaar gewerkt). De nieuwe culturen, lokale bevolking en het hiken in de natuur hebben mij te pakken gekregen en ik denk niet dat ik hier ooit mee ga stoppen! Elke keer besef ik weer hoe gelukkig ik ben dat ik dat kan meemaken en hoe bevoorrecht we zijn in Westerse lamden. Daarna besef je tijdens het reizen hoe weinig je nodig hebt om gelukkig te zijn hoe hoe belangrijk je vrienden en familie zijn.

Over mijn reis

Mijn reis begon met werken: er moet toch eerst geld zijn voor je het kan uitgeven. Ondertussen een trio gemaakt naar Colombia voor het echte reizen in Zuid Oost Azie begon. Samen met Johan ben ik begonnen in Zuid Thailand, een makkeljk en toegankelijk land om het reizen onder de knie te krijgen. Door naar Myanmar, het land met de meest vriendelijke inwoners. Daarna konden we weer genieten van de mangosmoothies in Noord Thailnd voor we alle aangekomen kilos uit Amerika eraf gingen hiken in Nepal. Wat een natuur heb je daar! Ik ben nu de reis alleen aan het afsluiten in de mooie natuur en heerlijke stranden van Indonesie:)

Bezochte landen

Ik heb 33 landen (14%) bezocht:

Anguilla, Aruba, België, Denemarken, Dominica, Duitsland, Ecuador, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Indonesië, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Myanmar, Nederland, Nederlandse Antillen, Nepal, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Portugal, Puerto Rico, Saint Kitts en Nevis, Slovenië, Spanje, Thailand, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zwitserland.